Tilaus ja hyllytyspalvelu Jyväskylän NOVAAN

Laajensimme vuoden 2022 alussa Jyväskylän sairaala Novalle tarjoamiamme tekstiilihuoltopalveluita. Aiemmin sairaalan henkilökunnan itse hoitama potilas- ja liinavaatteiden tekstiilitilausten tekeminen ja niiden hyllyttäminen sairaalan osastojen käyttöön on nyt siirtynyt kokonaisuudessaan Sakupen henkilökunnan vastuulle, kattaen sairaalan tilaus- ja hyllytyspalvelut potilas- ja liinavaatteiden sekä siivoustekstiilien osalta. Vastaavaa palvelua tuotamme jo Joensuussa Pohjois-Karjalan keskussairaalalle.

Tilaus- ja hyllytyspalvelu sekä sen mahdollistama palveluketjun laajempi hallinnointi tuovat asiakkaallemme huomattavia etuja. Palvelu tuottaa lisäarvoa asiakkaallemme monestakin syystä. Kun hallitsemme tekstiilihuollon koko palveluketjun tekstiilitilauksista lähtien, pystymme yhteistyössä pesulan kanssa varmistamaan palvelun sujuvuuden ja saumattoman yhteistyön asiakkaan ja pesulan välillä. Tämä näkyy asiakkaalle kustannussäästöinä, sillä pystymme helpommin mitoittamaan tilauskoot vastaamaan todellista tarvetta ja kehittämään palvelua yhteistyössä pesulan ja oman logistiikkamme kanssa. Saamme viikoittain reaaliaikaista tietoa tekstiilikulutuksesta omista toiminnanohjausjärjestelmistämme, ja pystymme helpommin hallinnoimaan osastojen tilauspohjia sekä suunnittelemaan ja ohjaamaan toimintaa käyttämällä hyödyksi eri järjestelmien tarjoamaa dataa.   Lisäksi viikoittaiset yhteistyöpalaverit sekä sairaalan että pesulan kanssa mahdollistavat nopean reagoinnin esille tuleviin asioihin, ja näin asiakaskokemus pysyy erinomaisena. Oman henkilökunnan ansiosta pysymme myös helpommin ajan tasalla mahdollisista poikkeustilanteista sairaalassa ja pesulassa. Näin meidän on mahdollista reagoida nopeammin esimerkiksi tiettyjen tekstiilien kasvaneeseen kulutukseen tekemällä lisätilauksia suoraan tekstiilivalmistajalta pitääksemme toimitusvarmuuden tarvittavalla tasolla ja vastataksemme paremmin kasvaneeseen kysyntään.

Tähän asti kokemus on ollut innostavan positiivinen ja meidät on otettu todella hyvin vastaan. Olemme saaneet asiakkaalta positiivista palautetta esimerkiksi siitä, että olemme pystyneet hallinnoimaan paremmin meidän omia tekstiilirullakoitamme sairaalan sisällä. Tämän mahdollistaa se, että olemme nykyään osa sairaalan logistista ketjua. Pyrimme pitämään rullakot poissa sairaalan käytäviltä ja näin edesautamme sairaalan sisäistä paloturvallisuutta. Tarkoituksena on pitää palvelu mahdollisimman näkymättömänä sairaalan varsinaisille asiakkaille.

Kiitos Keski-Suomen sairaanhoitopiirille tilaus- ja hyllytyspalveluiden mahdollistamisesta ja luottamuksesta Sakupea ja meidän henkilökuntaamme kohtaan. Emme malta odottaa, mitä kaikkea tämä palvelu tuo vielä tullessaan.

Yhteistyöterveisin,

Iiro Anttonen
Asiakaspalveluesimies
Sakupe Oy